Weer thuis

10 mei 2019 - Sleeuwijk, Nederland

6 mei, de rit van Rocamadour naar Cahors, lekker heuvelachtig, goed weer, hersteld zitvlak en nieuw elan. Het vervolg is er of beter wàs er.

Maar na één dag met slechts 65 km zaten er al weer pijnlijke blauwe plekken op m'n billen. Dat was een zware tegenvaller. Ik had speciale crème, super-de-luxe fietsbroek, anders ingesteld zadel en dan al weer zo snel pijn😕😕😕

Ik kon nog wel verder, maar omdat het al weer zo snel mis was, verwachtte ik dat het de daaropvolgende dagen ook weer snel slechter zou worden. En met de Pyreneeën voor de boeg, niet een goed vooruitzicht. Weer rust nemen vond ik geen optie.

Dus ik ben weer thuis. Balend en met teleurstelling dat het zo moeizaam is verlopen. Ik had het me anders voorgesteld.

Neemt niet weg dat ik een ervaring rijker ben; omgaan met pijn, het alleen zijn en het veelal matige weer. Maar ook de gezellige herstelweek met Nathalie en haar vriendin Sellie en het weerzien met Franse vrienden in Hautefage en Bordeaux waren hoogtepunten. Alleen daarvoor was ik niet op weg gegaan…..